designing-logo

Miks investeerida logosse?

Praegusel ajal, kui logo saab lasta teha mõnekümne euro eest näiteks 99Design või Upwork’i vahendusel võib paljudel tekkida küsimus, miks palgata selleks graafiline disainer. Kui raske ikka on logo valmis meisterdada, mis näeb enam-vähem kena välja? Ei olegi, kui eesmärgiks on “enam-vähem kena logo”. Logo on aga midagi palju enamat.

Logo kui sümbol

Logo on sümbol – kas ikoon tekstiga, ilma tekstita või ainult tekst äratuntavas stiilis – mis aitab brändil teistest eristuda. Soov teistest eristuda ei tohiks aga olla ainus kriteerium. Logo on brändi isiksus, mida annavad edasi vorm, värv ja tähtede kuju ning kuidas nad kõik omavahel suhtlevad. Igal vormil on nö. oma iseloom, võrdle näiteks erinevaid tundeid, mida tekitab kolmnurk vs. ovaal. Värvidest rääkimata, aga värvide puhul on huvitav see, et nad on suhtlevad omavahel. See tähendab me tajume sama värvi erinevalt eri kombinatsioonides. Türkiis ja smaragdroheline koos tekitab hoopis teistsuguse tunde kui türkiisi ja kollase kooslus. Tihti ei oska me seda sõnadesse panna, aga mingid värvikombinatsioonid tekitavad meis väga tugevaid emotsioone; samamoodi, mingid värvid koos tunduvad lihtsalt “valed” või isegi “inetud”, kuigi me ei oska öelda miks.

Kirjastiil kui karakter

Edasi, tuleb valida sobiv kirjastiil ehk “font”. Igaüks, kes on midagi elus kujundanud on silmitsi seisnud peadpööritava hulga erinevate fontide ees. Mõnikümmend aastat tagasi olid ainult elukutselised disainerid need, kellel oli ligipääs nii paljudele kirjastiilidele, täna on iga arvuti standardselt varustatud hulgaga, mida üks tavakasutaja tegelikult ei vaja. Samamoodi nagu värv ja vorm on ka igal kirjastiilil või ‘fondil’ oma isikupära, individuaalsus. Tihti on erinevused vaevutajutavad teadlikult, aga alateadlikult kui me teksti näeme, tekib meil alati tunne või assotsiatsioon sellega. Kas tähtede otsas on konksukesed või mitte, kui ümarad on tähed või kui suur on väikeste ja suurte tähtede vahe. Kõik see määrab kirjastiili iseloomu, kas me tajume teda “sõbralikuna”, “modernsena”, “industriaalsena” või “konservatiivsena”.

Lõpuks – harmooniline tervik

Nonii, meil on valitud värv, kirjastiil ja ehk ka sümbol, kuid kuidas sa kombineerid kõik need elemendid harmooniliseks tervikuks, mis annab edasi paari sekundiga brändi isikupära ja vihje põhitegevuse ning -väärtuste kohta? Kui me kohtame uut inimest, siis meil tekib esimese paari sekundi (või murdsekundi?) jooksul tunne ja arvamus selle inimese kohta, kas sümpaatia või antipaatia. Samamoodi on see logodega või õigemini kõigega meie ümber.
Viimaks, tuleb meeles pidada, et logo on tavaliselt pikemaks ajaks, tihti aastateks. Peale mõnda aega võib logo uuendada või kohandada, aga täiesti uue logo tegemine võib olemasolevaid kliente segadusse ajada.
Siit tulebki vahe töötamisel kindla graafilise disaineriga, kes tunneb sind ja sinu brändi hästi või lasta logo paarikümne euro eest kahe päevaga valmis teha kellegil, kelle jaoks oled sa vaid nimi. Tihti jõuavad sellisel kujul tehtud kujundused ikkagi lõpuks professionaali kätte, kes töö ümber teeb.

Pildis: Joogaõpetaja ja naistekursuste läbiviijale kujundatud logo.

deviyogini-logo
Scroll to Top